BJD Update

Soooooooo I feel kinda bad, i havent done a post about my boys for a while now and theyve gone through a bunch of changes too~

Soooooo Heres a General update on all the boys.

Alright just so i dont have to go over there old looks, heres a pic i put together ages ago with all my (then) current dolls. (http://saber-jaganshi.deviantart.com/art/Group-All-the-Boys-263409901)

 

Okay so first up we have Takuya. Okay so Technically Takuya is not Takuya anymore. His eyes, again, were bugging me….. his character was not suppose to have such big eyes, so Takuya is now going to be a KDF Yuz, once i get together enough money to buy the sculpt LOL.

As for what ive done with Takuya’s Old Body, Well….. Say Hello To Jun :)

 

JunJun

 

So this is Jun,  My oddball Otaku. I think Jun as a character Suits the Kid Delf An Sculpt much better than Takuya did, so im happy that i made the change :).

 

Next up is Hayato. Now Hayato, Whilst hes still his grily boy self, has gone through a few changes too, Face up wise.

Haya-Tan

I finally got round to using the correct colour eyelashes for his hair color, though im probably gonna change his face up again soon, just because its too block pink for me at the moment.

 

Next is Seung.

Seung

Now Sung only recently got his face redone…. mainly cause when i wiped it the first time, his lip piercing came off  and made me realize how much i fucked up his lip when i done it the first time. so i was putting off re-doing his face up until i could repair his lip, however i’m a lazy fucker, and i couldn’t be bothered to wait xD so i just re-did it and decided that ill repair his lip at a later point in time.

 

Next is YUUUUTAAAAA~

 

YUUUUTA-CHAN

Now Yuuta has compleatly changed. I changed him from a PukiPuki size to a Yo-SD size. Hes now a Volks White Rabbit (Recast) Now I’m not gonna get into a discussion about recast and what not because frankly i don’t care what people think about them. I still buy dolls both Legit and Recast, and as far as im concerned, some company’s customer service is so bad that i prefer to get recasted dolls of those companys as i have a better experience overall. Anyways that’s the end of the convo.

Anyways, Yuuta is now so lovely he makes me wanna squeel every-time I see him!

 

Next up is MIKU~

MikuMiku

 

So Miku hasnt really changed much. I re-did his face up to look more colourful to mach his persona, its awesomely two toned :3. Also like Hayato ive edited his wig to have a few more colours in it and i think it looks cool :)

 

 

Next up is my SD Boy Kyouya~

So Kyouya’s Face up I never changed it since i first did his face up, and the other day i decided…. i think its time to wipe kyouyas face and redo~

Kyou-chan

 

and FUCK ME~ He came out looking all gourgous and shit~ Gah! hes got that dang badboy look now even though his characters an amnesiac who is as sweet as hell xD So because of his face-up i had to chage his hair colour to black instead of green, but im not that fussed, it works and dang if i didnt like it better this way xD

 

Soooo I’ve had 2 new editions, to my doll family, <3 One is a Lovely Boy (former Girl doll) Called AJ

 

AJ

 

Now AJ has a special background story on how i recived him, but its rather sad and i dont really like bringing it up, lets just say she was given to me by a friend, which is more or less what happened.

 

Anyways, Yeah AJ used to be a Female Unoa Sist, Which tehcnially he still is, i have his larger chest plate still, though im halfway through sanding it down lol. yeah but now he is still and unoa, but i put the original faceplate away safely in its original box, it had the original faceup on it and i didnt really wanna wreck it, so i bought a recast faceplate to use on the original body to test my face up skills on the unoa faceplates. and thats what ive stuck with for the moment. So yeah, i cant remember what faceplate it is, imma guess a lusis, but hell if i remeber lol.

 

The second entry into my family came in the form of Leon, Ma Cowboy~

Leoooon~

Leon was…IS an unknown minimee head i got from one of the meets over here in the UK, it was a dump and donate event, and i picked him and a few other bit up there :) Yeah Hes just chillin on Kyouya’s body in the pic above, I havent got him a body as of yet. but im working on it lol I also need to get him a cowboy hat…. a cowboy hat is in great need for him <3

 

Sooooo Thats the last of my addtions to my doll family, i have two more dolls on the way though. Ive just finished paying off a Peakswoods Sir Tin Vamp boy, He’s called Eiji and he should be on his way come august, i think hes in production at the moment *fingers crossed*  and I also have waiting for me round my friends house, once i pay her lol, a Floating head, He is a Luts 2014 Winter Head and he shall be called Lucca~ He shall be my italian/Japanese Mafia/Yakuza Boss <3 he gon be awesome~!!!

 

ill be sure to post more pics once they arrive, and hopefully before then of my other boys :)

 

oooo heres a special pic of Seung, Hayato and Miku I took just after finishing Seungs faceup and editing Seungs and Hayato’s wigs

Seung Miku and Hayato

 

Anyhu~ Thats all from me today :)

 

JA~

 

Kai~

I’m Back~ and with a bit of Cosplay too~!

SOOOOOOOOOO…….

 

Its been a while LOL.

Urm…. sooo~ I’ve been a little busy, took a fashion course, passed it too~ with 4 merits and all :D

Urm got a boyfriend? I suppose that’s news too lol, got a job? is that news? I’m not sure LOL

 

hmmm… what else? I opened an Etsy store for my BJD clothes sales :D https://www.etsy.com/uk/shop/PKKoRa

That’s the link if anyone wanted to know lol

I moved out from my Nan’s and into my Mums, which is a little more easy on me when it comes to my own freedom on doing what i want to, its just crowded :( currently looking for a studio flat with my boyfriend hopefully we will have a bit of luck soon enough.

 

Well as I have nothing much else to update about, mainly because my memory sucks, if I remember anything ill do a little interlude in the next part of the post haha.

 

So Expo’s coming up once again~ and so me and my friend have chosen a few characters to cosplay as~

MARIK AND BAKURA~! FROM YU-GI-OH~!

I am going as Marik and ma Lurvly friend is going as my partner in crime Bakura~

We’ve both completed our outfits~

here is the process~

My Rod’s process to completion

:D

Then I also made my friends millennium Ring

WHOOP~! im getting excited again just posting this post up XD. So as for process to completion on my actual costume heres the pictures for that :D with commentary more than likely hehe :3

 

This is my wig when it first came took a bit of work trying to get it into the way i needed but it does look awesome now~ :D

This was it halfway done when i was at the hair spray point haha

once i got the eye makeup sorted out and contacts in :D

So got the jewelry and top sorted and a pair of black trousers, though i might changed the trousers to another pair of mine lol
and heres my friend as Bakura :D

ITS AWESOME~!

And so we wait for Expo~ :D

 

just one week to go!!! imma so excited!!! WHOOHOOO!!!!!

 

note to self…. gotta get ticket on friday HAHA

 

well thanks for reading and keep an eye out for expo pics :D  and possible dolleh pics too :3 got a few new dolls since last time I blogged :3

one of which is going through a mega (for me) mod at the mo :3

anyhu, i shall ‘talk’ later :D

 

~Kai

2013 ~ Another New Year ~

Well as all of you should know (because if you do then really you have issues) we have now entered the year of 2013. I entered the year in style of course~ down the pub slightly drunk with my boyfriend and his friends~ and according to my boyfriend i spent the first few seconds of the new year on the toilet… which i didn’t… technically i spent it walking out of the toilet door >.> xD

As i said… In Style.

Anyways new years resolutions for this year….hmmm… haven’t really thought of any i suppose ill think of a few and list them now.

  1. Loose Weight – well this one is nothing new, i do this through out the year every year… technically i’m not actually that big, just chubby lol,but either way i don’t like my weight, but then again i don’t even eat that much however cant help my addiction to sweets xD 
  2. Save up enough money to try and get to Japan next year. -once again an every year thing, but this time i actually have a job in which i can save up money from.
  3. Finish my course and sign up for Level 3! –  i will finish it and i will make sure i get a good grade. even if at the moment i’m kinda procrastinating by writing this blog instead of writing my shop report for my course, but that because I’ve been trying to write that thing for a month now and i still don’t fully get what i’m writing…*sighs* i’m hoping we shall have more freedom on our next project in college :/

Well those are my three new years resolutions, nothing i cant push myself to do~ might even have to buy some Alpha Brain so i can focus better on things~ (totally been watching too much Achievement Hunter and Listening way too much to the Rooster Teeth Podcast.. not that this is a bad thing, its my weekly entertainment damn it~! xD)

Anyways i need to get back to doing that dang report. So i shall see you all next post~

~Kai

Breast Cancer.

Now unlike most of my posts, this one will probably be more serious, just because its about a subject that is serious in itself and close to me too.

Its Breast Cancer Awareness Month and i’ve decided to write my first blog about it, now just to start off with, i myself have never had Breast Cancer, however there have been alot of people close to me who have. My Mother had Breast Cancer when i was 10(?) or somewhere around that age. at the time i was told what was going on, so i knew about the situation, however the severity of it i didn’t understand at the time. As i’ve grown older i’ve come to learn more about it and understand what my 10 year self couldn’t at the time.

My mother now bee free of Breast Cancer for i think 11 Years now? 11 or 12 one of the two any way ( i know its over 10 anyhu as we celebrated that day half as a Christmas party i think lol), She has 1 & 1/2 boobs and  I’m lucky to have her with me.

However i probably didn’t realize how lucky i was until a few year’s ago, My adopted sister Megan, her mother had a battle with breast cancer when she was younger, and got through it, unfortunately it came back and she fought till the end but sadly didn’t make it. Megan was devastated as you can imagine, My younger sister, Taylor, Megan’s close friend, was also deeply affected. My mum tried her best to help them both along, as she knew the situation well, and Megan (and Taylor  are both doing well now because of that help, she even managed to move back into her old house again and feels comfortable there, for which i’m glad because it means she come to an understanding about everything now. Dee will always be loved and remembered by our family for the loving mother and woman she was.

My grandma (Mums Mum) also had an encounter with breast cancer, however unlike my mum who had it when she was reflectively young, Nan had it when she was in her early 60’s, luckily it was caught at the early stages and she is doing fine now, and i understood the situation for what it was more then than i did when my mum was going through the same thing.

Another one of my grandparent, Nanny Barbra (My Step-Mum’s Mum) Also had breast cancer, She had it twice, however when she had it it was way before i came to know her (or possibly i might not have even been born yet, ill ask my step mum the next time i see her) she has about 1/2 a boob on each side, and she lives life to the fullest. (though sometimes I do wish she would sit down and have a rest *sighs*)

Basically the point of this blog today is just to let people think twice about cancer. To let people who have lost loved one’s know that yes its not easy, but with the right support things will get better, To let the people who have cancer know not to give up! Don’t let it beat you! FIGHT! This doesn’t just apply to the people with Breast Cancer, this apply’s to every person who has a kind of cancer or life threatening illness!

Well before I completely burst out into tears (yes i can feel them coming) I would like to mention a couple more things.

This year for Breast Cancer awareness i’m going to try and have a go at making Knitted Breasts. The idea came about whilst i was reading one of my Fanfiction Stories, in it the was a young girl who was being taught how to crochet a Breast, by her teacher so that she could give it to one of the patients of a Cancer hospital that couldn’t afford to buy a prosthetic. and her reasoning was because her mother had passed away from Breast cancer. It was quite a lovely and touching story, that whilst yes was make believe, gave me that spark to continue researching  about these crochet boobs and weather they were real or not. As i cant for the life of me pick up Crochet properly, not sure whether its because of my hands being small or the trickiness of it being one singular needle, but i cant do it, So i looked up Knitted boobs instead, And that is what i’m going to do. I’m going to look around first to see what hospitals in London actually accept the breasts, because i know some accept them, but for helping mothers learn how to breast feed, and whilst that’s a lovely cause and all, that’s not really the point of why i’m going to be making them, so i’m going to make sure that the hospital accepts them for breast cancer patients, or see if any charity’s do.

For Anyone Who actually Likes Inuyasha and wants to read the story, Or is just interested to read the story regardless on weather they know the characters or not here the link :– http://www.dokuga.com/fanfiction/story/6429/1

Anyone who wants to learn more about them there’s a few websites that i looked on just for a bit more information about them and reasons why they are appreciated.: -

http://knitty.com/ISSUEfall05/PATTbits.html

http://theknittingexperience.com/knitted_knockers_program/

Also For Anyone who lives in London, My Mum has a Support Group for people who have had breast cancer or are going through it. I’ve had the pleasure of meeting with them several times and there all a bunch of lovely ladies,who have all gone through breast cancer and survived. They do big events on a yearly bases sometimes even more depending on weather they can get sponsors and such, At the moments they have an event on at the OXO Tower on the 26th of October  I think there still taking bookings, so if you want to go to an event that has yummy food and such and donate money to a good cause then please check out the link below and email my mum for further details.

http://www.pinkbuddies.co.uk/

There Also on Facebook & Twitter

Facebook – http://www.facebook.com/PinkBuddiesUK?fref=ts

Twitter – https://twitter.com/pinkbuddies

Please feel free to also contact the group if you need support and such too, there very nice ladies who are there to help.

Well I think thats it for me this evening, as its 1am and i have college tomorrow lol. But i need to get this out of the way now otherwise i most probably would have never written it *sighs*

~Kai

Hiiiii~ (As Kirby would say)

Well The title is probably unrealted to the actual blog post but i didnt want another boring title saying ‘Update on life or something like that’ lol. Soooo just thought i’d let anyone who reads my blog know that im not dead, im still hanging around trying to sort out my life to the way i want it, one step at a time :).

So yeah Job went out the window pretty much after i got it. Not my fault however. Company that i worked for seemed to think that because there a new company, that not paying me on the day they told me they were gonna pay me was gonna fly with me…. yeah not gonna happen. Because the people we nice the first time there was an issue with my payment i didnt create such a fuss, i just waited it out patiently. However if you know that its happened once you should never let it happen again. Which unforunatly it did, and this time Kai had to get a little nasty because Kai was pissed that she didnt have her wages and she needed to pay rent to her nan and buy a few things to get ready for college. Yeah well because of that ive stopped working there, it’s for the best though, No one really liked the fact that i was working there anyways. Nan has that whole Jamaican outlook on African people, to which i don’t blame her, as shes been screwed over to many times to have that opinion *shrugs*.

Anyways.

Started College, Tis fun so far! learning a bunch of things that i didnt know which is good, and so far i’m able to keep my mind on my work instead of being distracted during lessons, which was one of my main problems back when i previously attended college…i would like to think that I’ve grown up, but i would also put it down to that fact that i don’t really have nay friends in the class to keep my attention else where, sure i get along with everyone in the class, but i wouldn’t exactly hang out with anyone after college if i didn’t have to *shrugs* though i did make a couple of friends, however there in the Art department, not fashion lol.

For anyone who actually follows this blog for my Dolls, There fine too lol. made them some jumpers for the winter a few weeks before college, though i still keep Miku in shorts xD cant help it if he likes his shorts~

oooo bought Warriors Orochi 3 the other day too. THAT SHIT IS AWESOME!!!!!! I totally got way too addicted to it and trying to complete the story mode 100% that ive had to take a looooong break from it lol though ill prob go back on it soon, just because i feel the vibes calling me again… or that could just be the sexiness of the characters, i swear everyone has suddenly gotten hotter with all the new character designs…. not that im complaining :D to be honest i’m really happy about WO3 because they’ve kept Sun Shang Xiang’s Chakram’s! which dissapered in Dynasty Warriors 6 (seriously as cool as her bow and arrow was, i was not impressed with the weapon change :/). The only problem i have with it is that theres no option to change the language to English. Now i’m always the first one to change characters voices to the original Japanese voices, however with Samurai Warriors and Dynasty Warriors its always been in English, and because they give you missions whilst your in the middle of the game and beating the shit outta people, you have to stop and read what they are with the subtitles :/ obviously it wouldn’t be a problem if i spoke Japanese, but unfortunately for me, i’m only at basic level in my Japanese lessons so i have no clue as to what there saying most of the time and i completely end up missing missions and stuff :( it sucks, i really wish they gave the option for eng dub.

Anyway once i complete the game i might do a proper review on it :)

Okay well i have to hand out a few CV’s tomorrow before college so I need some sleep. Night peeps.

~Kai

New Things and Stuff

Well Guess what~! I GOTS A JOB! WHOOTS!

And that means~ I can finally get back on the BJD Collecting Sceen xD and Indulge in my other hobbys too! WHOOT! … well i say that but ive got plenty of things i need and want to save for before i start buying BJD’s again.

Im finally going back to collage too! got to finish my enrolement next week, and its for the Fashion course that i wanted ^^ Im really happy! even though its gonna cost me a fortune and a half >.< why you need to pay so much for a fashion course is beyond me :/ really what is it that your paying for? you have to buy your own materials anyway! is it just for the use of the machines? *sighs* oh well… im the one who wants to do it so im gonna pay for it! :)

On another note I finally finished Runaway (My Arashi Fanfic) and im starting work on the sequal too :3 Oh and if you want to read it you can read it in three different places xD Livejournal, AsianFanfics and Archive of Our Own. I did start posting it up here but i really cant be bothered to continue posting it up when its in 3 other places o.o However if i get the urge to do it, it might pop up sometime lol.

I’ve also been in the creative mood recently~! Ive made several different things

 

Most Proud of my PKコラ Logo and Mog’s Pajama’s :3 and probably Seungs face up too ^^ lol

Yeah Creative few months for me~! Oh and then there was also this

(Image taken by Becca)

FULL OUTFIT

(Photo Taken by MUMMY~)

Yeah well Fun times were had :)

well theres not much else to tell… OH WAIT! passed my Japanese courses level 2 & 3 WHOOP! now writing and readings next :D lol

Alright, I gotta go and start continue writing the next chapter to the Runaway Sequal Homecoming

Ja ne~

~Kai